Maandag 18 april - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu Maandag 18 april - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu

Maandag 18 april

Door: Marja

19 April 2016 | Oeganda, Kampala

Lekker vertrouwd een dagje CBC

Maandag hebben we een dagje les mogen geven op het CBC hier in Oeganda. Na een korte, maar wel langdurige reis door de straten van Kampala, kwamen we aan bij het CBC gebouw. Voordat we naar binnen mochten, moesten we eerst even door een poortje lopen en werden onze tassen gecontroleerd. Niet dat ze er iets mee doen, volgens mij gaat het vooral om het creëren van werkgelegenheid. 6 verdiepingen hoger was de plek waar de school gestationeerd is. Niet vervelend, dat uitzicht. Als je eens zat bent van het praten over steaks door Wendall Par, kun je heerlijk genieten van het uitzicht over de stad.
Wat voelden we ons welkom toen we binnenkwamen! Op verschillende plekken was geschreven 'Welkom Holland' en de reacties van de studenten waren niet minder welkom en gastvrij. Na een heerlijke tijd van aanbidding werden we voorgesteld aan de studenten. Bij Allart aangekomen werd er geroepen dat het gebruikelijk was om te vertellen dat je single was, waarop Allart glunderde en vol trots en verwachting dit vertelde. Helaas heeft het voor hem tot nu toe niks uitgewerkt. Als vrouw daarentegen krijg je meer belangstelling, helemaal wanneer ze weten dat je single bent. Je leert hier wijze lessen als het gaat over grenzen aangeven;)

Ons thema voor vandaag was genezing. Allart mocht beginnen met lesgeven over de wil van de Vader als het gaat over genezing, waarop Jan volgde met onderwijs over de autoriteit die we hebben gekregen als gelovigen. Het volgende uur gaven onze tortelduifjes, Willem en Jantinka, samen les over het avondmaal als voorziening voor genezing voor de gelovigen. En last but not least, kwamen Mascha en ik met een praktijkuur. In drietallen hebben ze voor elkaar gebeden en ontvingen velen genezing. Het is zo bijzonder om te merken dat de mensen hier heel ontvankelijk zijn. Genezing manifesteert zo snel en lijkt zo 'makkelijk' ontvangen te worden vergeleken met Nederland. Mooi om dat te zien en we kunnen er veel van leren. Je voelt je als Nederlander hier soms wel heel erg kritisch en afstandelijk vergeleken met de Afrikanen.
We waren rond 2 uur klaar en konden toen heerlijk eten en kletsen samen met de staff van het CBC. 's Avonds hebben we hetzelfde programma mogen doen en door de oefening van de ochtend liep het als een geoliede machine.
Mascha had vandaag de quote van de dag, ze had het over de glorystool (het eerste gedeelte in het engels en stoel op z'n Nederlands). Maar stool bleek hier ontlasting te betekenen.

Kortom, weer een heerlijke dag waarin we hebben genoten van het weerzien met mensen van vorige week, van de studenten van het CBC in Oeganda en van alles wat God weer heeft gedaan.

• 19 April 2016 - 21:47

Jorijn:

Heerlijk bericht Marja! Bijzonder om te lezen hoe jullie tijd op de CBC in Oeganda was. Geen gek idee dus om ze eens in NL uit te nodigen.
    Allart, houd goede moed; dit verslag wordt door een aantal honderd mensen gelezen hier in Nederland, dus bereid je voor op al die gillende vrouwen wanneer je straks weer landt op Schiphol.

Enne, de glorystool houden we erin! :-)

Veel zegen morgen! Dat het een dag zal zijn van doorbraak op doorbraak! Jullie zijn kanjers.

• 20 April 2016 - 10:21

Gre:

Prachtig verslag , Marja. Wat toch bijzonder dat jullie zoveel meemaken en uit kunnen delen, van al datgene waar je 2 jaar lang op bent voorbereid. Jullie zijn de handen en voeten van Jezus en deze Zegen zal mensen blijvend veranderen.
    Wij bidden voor jullie, ook om Kracht voor het laatste deel van jullie missiontrip .