Dag 5 Kickstart (volledige verslag) - Reisverslag uit Juist, Duitsland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu Dag 5 Kickstart (volledige verslag) - Reisverslag uit Juist, Duitsland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu

Dag 5 Kickstart (volledige verslag)

Door: Jantinka

13 April 2016 | Duitsland, Juist

Dag 5 Kickstart

Om 7 uur werden gewekt door de krekels. Tijd om op te staan, aankleden, wassen en insmeren met DEET tegen de muskieten die hier volop aanwezig zijn. Evenals de tientallen duizendpoten. Zoveel heb ik er nog nooit gezien. Ze lopen overal. Gelukkig hebben we een klamboe, zodat kakkerlakken en gekko's buiten gehouden worden. Om 8 uur zaten we aan de ontbijttafel en werden we door mama Monica verwend met een lekker ontbijt, incl. omelet. Om 9 uur moesten we in de kerk zijn. Een korte wandeling terwijl je kunt genieten van het schitterende uitzicht. Bij aankomst waren achter de kerk al veel vrouwen en kinderen bezig met de was. Er staat hier een heel groot waterreservoir waarin regen wordt opgevangen. De mensen uit de omgeving maken hier dankbaar gebruik van. Behalve hun kleding, wassen ze zich hier ook zelf. We liepen wat rond en probeerden contact te leggen met de vrouwen en kinderen. Dit ging niet al te makkelijk omdat er bijna geen engels wordt gesproken. De mensen hier vinden blanken geweldig. We zijn een echte bezienswaardigheid. Maar met een hand, glimlach of schouderklopje kom je een eind. Om 9 uur startte de discipelschapstraining. Er waren ca. 50 mensen aanwezig. We begonnen met een geweldige worship. Alleen wat zangers en een paar trommels. Geweldig wat een blijdschap en enthousiasme. Er werd heerlijk gedanst en gezongen. Daarna mochten we onszelf voorstellen en kon de studie beginnen. We hadden 2 uur waarin we 2 onderwerpen behandelden. Mascha mocht de spits afbijten met een studie over de "ware aard van God", daarna volgde Willem met "bekering". De mensen hier luisteren aandachtig en zijn erg geïnteresseerd. Er werd in het engels gesproken wat daarna werd vertaald in de taal die hier wordt gesproken. Mascha en Willem deden het erg goed we moesten ze bijna van het podium trekken zo enthousiast waren ze. En wij ook.
Om half 2 was er lunch, alhoewel dat voor ons een complete warme maaltijd is. Om 3 uur moesten we weer present zijn voor een bezoek aan een ziekenhuis hier in de buurt, wat geleidt werd door een aantal nonnen. Er lagen een tiental zieke vrouwen en kinderen waar we voor mochten bidden.
Echt uit onze comfortzone, vooral omdat alles in het engels moest wat daarna weer vertaald werd. Er hing een enorme somberheid over het ziekenhuis. Er kon geen lachje af. We werden wat argwanend bekeken, maar voor iedereen mochten we bidden. Vrouwen werden genezen van rugpijn, hoofdpijn vanwege malaria verdween in de naam van Jezus. Een vrouw die blind was kon weer zien. Een jongetje wat doodziek in bed lag, speelde later vrolijk buiten. Allemaal blije gezichten en toen we na 2 uur weg gingen zaten veel van de mensen en kinderen waarvoor we gebeden hadden buiten op het gras gezellig te praten. Onze God, Genezer en wij mochten Zijn handen en stem zijn. We mochten nog bidden voor de staf en woorden van bemoediging spreken. Het maakt niet uit of je blank bent of zwart, groot of klein. We hebben dezelfde Geest ontvangen en hierin zijn wij één.
De dag was nog lang niet voorbij. Gauw een kopje thee en wat fruit en toen weer naar de kerk om de Jezusfilm te laten zien. Geweldig om te zien hoe de mensen meeleven. Bij het dopen van Jezus juichte iedereen en bij elk wonder werd er hard geapplaudisseerd. Ook bij de scene van Zijn opstanding was de kerk te klein. Iedereen lachen, juichen en in de handen klappen, handen omhoog. Yeah, Hij leeft. Amiena (Amen).
Na de film deden we een oproep wie er z'n leven wilde overgeven aan Jezus. Ondanks dat er al veel gelovigen waren kwamen er een stuk of 10 mensen naar voren, volwassenen en kinderen. Ze stelden hun hart open en ontvingen Jezus', daarna mochten wij met ze bidden voor de vervulling van de Heilige Geest. Geweldig om te zien en horen!! Wat een enthousiasme.
Voor de kinderen hadden we glow in the dark armbandjes, we vertelden dat Jezus het Licht van de wereld is, een Licht dat nooit uitgaat. We hadden zo rond de 70 armbandjes, we dachten dat er ongeveer dat aantal aan kinderen was, maar op het moment dat we gingen uitdelen vond de grote vermenigvuldiging plaats. Uit alle hoeken en gaten kwamen kinderen te voorschijn. Helaas vermenigvuldigden de armbandjes zich niet. Zelfs volwassenen stond te springen met hun arm omhoog. Al met al een geweldige dag, die we weer mochten afsluiten met gebed en zang in het donker. We're on the top of the world, zonder elektra, zonder wifi, zonder ventilator of airco, maar we genieten met volle teugen. We zien er naar uit wat God morgen weer door ons heen gaat doen.

• 13 April 2016 - 15:31

Judith Hendriksen:

Wat een heerlijk verslag om te lezen! Trots op jullie, en dankbaar en onder de indruk van wat er allemaal gebeurt!

• 13 April 2016 - 15:58

Jorijn:

Krachtige en bemoedigende verhalen! Jullie zijn toppers!

• 13 April 2016 - 16:51

Marijke:

Wat een geweldige dingen maken jullie mee! God is zó groot! 'Gezegend om tot zegen te zijn!' Wat zal dit een impact hebben op de levens van de mensen daar, maar ook op jullie! Ik word steeds benieuwder naar hoe jullie terug zullen keren naar Nederland..... veranderd door alle ervaringen.... en wellicht wel met een beetje heimwee naar Uganda.....

• 13 April 2016 - 17:28

M&M:

Ont-Roerend Go(e)d!!

• 13 April 2016 - 19:32

Anne:

Wow! Wat een mooie verhalen! God doet grote dingen, the best is yet to come!

• 13 April 2016 - 20:01

Gre:

Het is echt heel ontroerend en indrukwekkend om alle verhalen te lezen, wat mogen jullie uitdelen van alles wat Jezus te geven heeft. Jullie zijn daar Zijn handen, ogen, Zijn Liefde bereikt zovelen.
    Dank voor jullie berichten.;-))

• 13 April 2016 - 21:15

Bert Loonstra :

Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen! Prijs de Heer voor al die mooie dingen die jullie meemaken!

• 13 April 2016 - 21:53

Rutger:

Schitterend wat er allemaal gebeurt! Gaaf om zo te lezen. Wat een openheid en kracht van God!

• 13 April 2016 - 22:30

Mennie:

Zo bijzonder zeg, wat God allemaal doet!
    Mooi verslag Tinka, heel indrukwekkend om te lezen allemaal.
    Zo geweldig dat er openheid is voor het geloof en dat jullie daar zo gastvrij en lief ontvangen worden. Geniet van deze reis, we bidden voor jullie en zien uit naar meer.......
    Liefs Aart en Mennie

• 13 April 2016 - 23:27

Jan :

Wat een geweldig mooi en uitgebreid verslag - we (be) leven zo met jullie mee en mede getuige van Zijn GOeDheid!

• 13 April 2016 - 23:49

Wiebrig:

Geweldig wat jullie meemaken en hoe jullie Gods liefde en kracht in actie zien, door jullie heen. En dit is nog maar de eerste dag van de vijf. Ik ben benieuwd wat er nog meer zal gebeuren. Bedankt voor jullie trouwe verslaglegging, het maakt me helemaal blij om te lezen wat er allemaal gebeurt.