Dag 5 Kickstart - Reisverslag uit Juist, Duitsland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu Dag 5 Kickstart - Reisverslag uit Juist, Duitsland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu

Dag 5 Kickstart

Door: Jantinka

13 April 2016 | Duitsland, Juist

Dag 5 Kickstart

Om 7 uur werden gewekt door de krekels. Tijd om op te staan, aankleden, wassen en insmeren met DEET tegen de muskieten die hier volop aanwezig zijn. Evenals de tientallen duizendpoten. Zoveel heb ik er nog nooit gezien. Ze lopen overal. Gelukkig hebben we een klamboe, zodat kakkerlakken en gekko's buiten gehouden worden. Om 8 uur zaten we aan de ontbijttafel en werden we door mama Monica verwend met een lekker ontbijt, incl. omelet. Om 9 uur moesten we in de kerk zijn. Een korte wandeling terwijl je kunt genieten van het schitterende uitzicht. Bij aankomst waren achter de kerk al veel vrouwen en kinderen bezig met de was. Er staat hier een heel groot waterreservoir waarin regen wordt opgevangen. De mensen uit de omgeving maken hier dankbaar gebruik van. Behalve hun kleding, wassen ze zich hier ook zelf. We liepen wat rond en probeerden contact te leggen met de vrouwen en kinderen. Dit ging niet al te makkelijk omdat er bijna geen engels wordt gesproken. De mensen hier vinden blanken geweldig. We zijn een echte bezienswaardigheid. Maar met een hand, glimlach of schouderklopje kom je een eind. Om 9 uur startte de discipelschapstraining. Er waren ca. 50 mensen aanwezig. We begonnen met een geweldige worship. Alleen wat zangers en een paar trommels. Geweldig wat een blijdschap en enthousiasme. Er werd heerlijk gedanst en gezongen. Daarna mochten we onszelf voorstellen en kon de studie beginnen. We hadden 2 uur waarin we 2 onderwerpen behandelden. Mascha mocht de spits afbijten met een studie over de "ware aard van God", daarna volgde Willem met "bekering". De mensen hier luisteren aandachtig en zijn erg geïnteresseerd. Er werd in het engels gesproken wat daarna werd vertaald in de taal die hier wordt gesproken. Mascha en Willem deden het erg goed we moesten ze bijna van het podium trekken zo enthousiast waren ze. En wij ook

• 13 April 2016 - 12:57

Greta:

Fijn dat het zo goed gaat daar en jullie er van lijken te genieten. dansen julli zelf ook nog een beetje mee? Jammer dat we dat niet meegenomen hebben in de voorbereiding... : )
    Nou gezegenden, geweldig dat jullie een zegen mogen zijn daar.

• 14 April 2016 - 01:10

Grada Van Damme:

Jullie zijn geweldige kanjers, ik ben trots op je Mascha, en op jullie allemaal! Zo fijn dat deze mensen in Uganda, de boodschap van genade en van de liefde van God nu horen, hierdoor komen ze uit de religie en de veroordeling! Ik zou zo wel bij jullie willen zijn en mee doen, Uganda heeft ook zo mijn hart! Overal waar jullie komen zullen mensen door God aangeraakt worden, jullie zijn het licht en het zout! Liefs en zegen allemaal. Grada.