Dag 4 Op weg naar het westen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu Dag 4 Op weg naar het westen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu

Dag 4 Op weg naar het westen

Door: Marja

12 April 2016 | Nederland, Nederland

Vandaag hadden we een lange reis voor de boeg, met een beetje geluk zou het 5 uur duren. Zoveel geluk hadden we helaas niet, want we zijn uiteindelijk zo'n 8 uur onderweg geweest. Het was een waar avontuur in het Oegandese verkeer. Als je in Nederland het idee hebt dat de wegen niet altijd even goed zijn, heb je nog nooit de 'African experience' gehad. Enorme hobbels, gaten en dan hebben we het nog niet eens over hoe ze rijden. Als je een eenbaansweg hebt, maken ze er hier gerust twee banen van. En als je denkt dat je er niet meer tussen kunt, is dat hier in Afrika altijd mogelijk.
Daarnaast kijk je je ogen hier uit. Oeganda noemen ze niet voor niks de 'parel van Afrika'. De omgeving hier is ontzettend mooi! Overal is het groen, zijn er bergen, enorme termietenheuvels, koeien op de weg zijn ook niet ongewoon en we zijn zelfs apen tegengekomen onderweg. Het is zo'n andere wereld hier, maar we voelen ons hier erg thuis en genieten volop.
Toen we in de buurt kwamen van de plek waar we de komende dagen door zouden brengen, dachten we dat ze ons voor de gek hielden. We reden over een zandweg en bleven maar naar boven gaan, totdat je dacht dat je niet meer verder kon. Dit was blijkbaar ook zo, want het heet hier 'the top of the world'. Ons guesthouse heeft uitzicht op de hoogste bergen hier in de buurt en het uitzicht is adembenemend. Ik denk dat ik nog nooit op zo'n mooie plek ben geweest. Dit weegt volkomen op tegen het feit dat het hier erg primitief is en we geen elektriciteit en internet hebben:)
We hebben nog net in de schemering kunnen eten, tegen de tijd dat we klaar waren was het hier al helemaal donker en was het enige licht wat we hadden een paar zaklantaarns. Na het eten hebben we in het donker een ware Afrikaanse worship gehad. Heerlijk hoe die mensen zich helemaal geven en dansen en zingen vanuit hun tenen!
De mensen hier zijn ontzettend liefdevol en gastvrij, we voelen ons enorm welkom! Morgen gaan we voor het eerst een discipelschapstraining geven in de ochtend en 's middags gaan we naar het ziekenhuis toe. We kijken ernaar uit om aan de slag te gaan!

• 12 April 2016 - 21:04

Jan :

Mooi sprekend verslag Marja, wat een geweldige trip maken jullie mee, kan niet anders dan leven-veranderend zijn! Doet me denken aan een leraar van ons: het is niet het eind van de wereld maar je kunt het daar vandaan wel zien" ;-)
    Veel zegen bij het Zijn van Jezus' handen en voeten voor eenieder die jullie ontmoeten! Blessings!

• 12 April 2016 - 21:25

CBC In Roemenië 2016 :

He Ugandagangers,

Wat een ervaring daar in dat verre Afrika, echt een avontuur. Fijn dat jullie toch even een blog erop hebben gezet. Zo kunnen we ook deel van jullie missie zijn.
    Gelukkig dat jullie zoveel licht van Jezus uitstralen, dan heb je eigenlijk helemaal geen elektriciteit nodig.

We nemen jullie mee in onze gebeden!!!

Veel liefs en suczegen!!!!

De roemeniegangers!!!

• 12 April 2016 - 21:55

Marijke:

Hé! Wat leuk, toch nog even een berichtje! (We hadden er ons al op ingesteld om niets meer van jullie te horen tot zaterdag.) Leuk geschreven verslag, Marja. Zo leuk om met jullie mee te leven! ZEGEN!

• 12 April 2016 - 22:08

Robert En Annemiek:

Wat een fantastische ervaring. Jullie komen zo wel echt in de haarvaten van Afrika. Heel anders dan een toeristische excursie.
    Fijn dat jullie je daar zo welkom voelen. Gods zegen bij jullie werk daar en geniet met volle teugen.

Liefs

• 12 April 2016 - 23:18

Greta:

He, wat leuk om toch nog iets van jullie te lezen! wat een prachtig verhaal Marja. Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Ben benieuwd naar jullie foto's... : )
    Ik bid dat jullie de diepe zegen van de Vader zullen ervaren deze dagen! En jullie gaan meemaken wat het betekend voor je leven zo'n missietrip.... Wanneer je terug komt zal je het zelfde zeggen als iedereen.... "het valt niet uit te leggen, moet je meemaken."... ; )
    He, zegen voor jullie en ik bid dat jullie DE voorbereidingen binnen zullen komen en levens veranderend werken. Mooi zaad. x

• 13 April 2016 - 12:13

Margareth:

Wat mij betreft neem a.u.b wat van die geweldige aanbiddingshouding mee naar Nederland.

Groetjes Margareth

• 13 April 2016 - 16:21

Jorijn :

Mooi verslag Marja!
    Gelukkig is één van de 'aspecten' van de vrucht geduld. Die hebben jullie natuurlijk allemaal vrijgezet tijdens jullie autorit :-)
    Wat zullen jullie straks weer genieten van het eerste ritje naar Naarden. Geen enkele file duurt dan nog te lang!
    Marja, de aapjes buiten de auto hoef je straks gelukkig niet te missen, want wij hebben immers 4 dagen het allerleukste aapje IN de auto! ;-)
    Veel zegen allen en geniet van Zijn grootheid&schoonheid van de natuur!