Dag 3 We komen los - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu Dag 3 We komen los - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu

Dag 3 We komen los

Door: Mascha

10 April 2016 | Nederland, Nederland

Zaterdag zijn we in het warme Uganda aangekomen en direct door Hans en Marinus hartelijk ontvangen. De reis van Entebbe naar Kampala was filerijden waardoor we alle eerste indrukken van dit land aardig konden verwerken. In ons guesthouse werden we hartelijk ontvangen en het is heel comfortabele plaats. 's Avonds hebben we van een Oegandese geschiedenisleraar vol passie de uitgebreide geschiedenis van Uganda gehoord. Een echt interessant verhaal en toch hadden we moeite om het dialect te verstaan en de ogen open te houden.
De zondag vertrokken we om 8:00 naar de New Life Church van pastor Shammah in Mukono, een anderhalf uur hobbelen met Driver Hans! Pastor was nog voor de 8-10uur dienst aan het preken en we gingen gelijk over met de worship van de 10-12uur dienst. Pastor Shammah komt van een moslim achtergrond en is een derde jaar student aan CBC Uganda en dat is te horen aan zijn spreken: een power en vooral Grace-church. Ik voelde me direct thuis! Willem en Allart namen de dansvloer in met een opa die gisteren bleek genezen te zijn aan de benen. Hans gaf de gemeente een introductie over CBC Uganda, daarna was leider Jacob aan de beurt om ons als groep te introduceren. Het verraste ons dat we zelf een persoonlijke introduktie mochten doen en dat betekend dat we los gaan komen. Wie echt los kwam was Jan, die mocht preken! Jan begon met zijn getuigenis en steeg daarna op: in vloeiend engels kwam zijn boodschap over en wat er in hem was heeft hij gedeeld: Vrij zijn van veroordeling en de liefde van God! Jan ontving van pastor Shammah een woord van de Heer. Na de dienst hebben we 'fellowship' gehad bij pastor Shammah en zijn vrouw Ann met heerlijk eten. De terug-hobbel-reis was voor sommigen een slaapreisje en sommigen gingen door het dak!? (We rijden een safaribus waarvan het dak omhoog kan en anderen weer uit de bus waaiden.) Wat een indrukken doe je op tijdens de busreis: het afrikaanse leven in Uganda is totaal anders dan de westerse cultuur. De eerste echte oegandese dag voor ons als hollanders...we komen los!

• 11 April 2016 - 06:44

Marijke:

Respect voor jullie! Na zo'n lange reis (en eigenlijk een nacht overgeslagen), meteen al zo actief bezig. En dan al die indrukken, en alles zo anders.... (gewoonten, wegen, toiletten....) Vanmorgen (maandag) alweer vroeg op pad, begreep ik, om naar het gebied te reizen waar jullie de komende week gaan evangeliseren.
    Jullie zullen tot zegen zijn! Bedankt voor wat jullie doen!

• 11 April 2016 - 13:55

Henk:

Hoi missietrippers,

Gaaf jullie te volgen in dit mooie avontuur.
    Het ga jullie goed.
    Doe Hans , Marinus & Marloes en kids de hg.
    Jullie zijn gezegend,
    Henk

• 11 April 2016 - 20:59

Marijke Lamers:

MOMENTEEL ZIT DE GROEP IN EEN GEBIED (OM TE EVANGELISEREN) WAAR ZE GEEN ELECTRICITEIT HEBBEN, DUS GEEN INTERNET. ZE ZULLEN DAAROM TOT ZATERDAG(avond) NIETS PLAATSEN OP DEZE BLOG.

• 11 April 2016 - 23:46

Jan Van Der Horst:

Dat is is niet mis wat op jullie trip in Uganda.
    Geweldig gaaf om jullie zo (een beetje) te kunnen volgen - ook wel een beetje jaloers dat ik er niet bij ben maar ja je kunt ook niet alles en dan had ik al die lol in Naarden moeten missen.... Veel zegen daar in jullie avontuur met Hem! Groeten ook aan Hans, Marinus & Marloes. Hoop maar dat Hans jullie niet te erg wakker houdt......rrrrrrrr ;-)

• 12 April 2016 - 17:47

Anet:

Hoi mensen, ik sluit me aan bij de vorige schrijvers: ook graag mijn groeten aan Marlous, Marinus en Hans. Ik zou er graag bij geweest zijn, maar geniet van de verhalen.
    Veel plezier, en ik lees van het weekend graag weer jullie verhaal van deze week. Zegen!