09 April Een nachtje Quatar - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu 09 April Een nachtje Quatar - Reisverslag uit Nederland, Nederland van MissiontripUgandaCBC - WaarBenJij.nu

09 April Een nachtje Quatar

Door: Jacob

09 April 2016 | Nederland, Nederland

Het is rond 4.00 in de nacht op Doha in Quatar.
De rest van de groep ligt even te slapen, in een van de restrooms van het prachtige vliegveld.
Het eerste deel van de lange reis naar Oeganda zit er op.
Om 08.20 vliegen we weer verder, aankomst rond 14.00 uur in Entebbe.
Als het goed is worden we daar opgewacht door Hans en Marinus ( onze gastheren de komende twee weken ) en rijden we naar Kampala.

Voor mij ( Jacob ) even een mooi moment om wat te schrijven over wat we de komende weken zoal gaan doen.
Het zal een vol, afwisselend en uitdagend programma zijn.

Naast de de dingen die we doen, mogen we vooral Gods liefde aan mensen laten zien, God heeft mensen onvoorwaardelijk lief, en dat is wat we als groep willen uitademen a.h.w.

Het globale programma :
We starten in Kampala, Jan zal daar komende zondag spreken in een kerk.
Maandag reizen we, naar Fort Portal aan de grens van Congo.
Het programma daar is intensief.
In de ochtenden geven we bijbelonderwijs, in het Engels, wat dan vertaald wordt in een lokale taal.
De middagen zijn we in de dorpjes, ontmoeten we mensen, zullen we bidden voor zieken, en verwachten we dat Gods liefde harten zal raken.
In de avonden wordt er een film over het leven van Jezus gedraaid, en zullen we ook weer mensen bedienen.

Vrijdag zullen we een relaxdagje hebben en bezoeken we een wildpark, kom maar op met die leeuwen !!

Zaterdag terug naar Kampala, zondagochtend spreekt Mascha in een van de kerken in Kampala.
Maandag zijn we de hele dag op de bijbelschool van CBC en geven we in de ochtend en avond 3 uur les, ons thema is genezing, theorie en praktijk.

De rest van de week zijn we in Kampala, we gaan de sloppenwijken in, doen een programma met straatkinderen, zijn o.a. op een verslaafdenopvang, om te spreken en behulpzaam te zijn, al met al veel mooie momenten om het evangelie te delen, praktisch te helpen, fun te hebben ,( hebben van alles mee voor de kids, ballen , spelletjes, frisbees, etc. )

Teveel om op te noemen eigenlijk, zou zeggen volg ons dagelijks , als het lukt schrijven we elke dag iets over onze belevenissen in Oeganda.

Goed voor mij nu ook even tijd voor een tukkie.

• 09 April 2016 - 05:49

CBC In Roemenië 2016 :

He Uganda gangers,

Wat een reis zijn jullie aan het msken, volgens mij word dat al een getuigenis op zich. Gelukkig zijn er restroomd waar jullie even kunnen slapen.
    Echt tof om even een update ook van jullie te krijgen.
    Goede reis verder en we kunnen niet wachten hier op jullie volgende verslag en getuigenissen.

Blessings 4 U all!!'

Brenda

• 09 April 2016 - 08:55

Juidth Hendriksen:

Goedemorgen! Hier tijdens ontbijtje al even snel kijken of er al een berichtje van jullie is, met succes! Leuk om te lezen, en te zien. Goede reis verder!

• 09 April 2016 - 09:52

Marijke Lamers:

Hé reizigers! Ik was ook zó benieuwd naar het verloop van jullie reis. Nou, aan de foto's te zien heb je gelijk, Jacob... het ziet er luxe uit op dat vliegveld in Qatar! Is het een beetje meegevallen om daar de tijd te overbruggen? Intussen zijn jullie nu op weg naar Oeganda; dat zal een geweldig weerzien zijn met Hans, Marinus en Marloes! Geniet van alles, en bovenal: wees gezegend in alles wat jullie daar gaan doen! Goed om te lezen - van dag tot dag - wat jullie programma is. Zo 'be'-leven we mee. In gedachten en geest verbonden! Lieve groet aan allemaal.

• 09 April 2016 - 15:44

Jorijn :

Ik zie dat je de kids aardig in toom hebt weten te houden Jacob ;-)
    Als het goed is zijn jullie inmiddels aangekomen. Nu lekker acclimatiseren en Jan; succes & zegen morgen!

• 09 April 2016 - 20:05

Frank Rink:

Leuk om te lezen Jacob! Heel veel Zegen daar, we bidden voor je!

• 10 April 2016 - 09:21

Lina Heederik:

Geweldig Jacob ,wat een plannen,en wat een rust in de tent!
    He ,geniet van Gods goedheid,want Zijn zegen rust op je en jullie!
    shalom,Lina

• 10 April 2016 - 17:30

Greta:

Zal vast een heel gezegende tijd worden wanneer ik kijk naar de zegen die jullie al zijn geweest voor elkaar.
    Mooi omschreven Jacob.
    groeten aan Marinus, Marloes en Hans.

• 11 April 2016 - 23:50

Jan :

Mooi verslag Jakob van de voorbereiding en ontberingen op het 'echte werk' mensen bereiken met het GOeDe nieuws en Zijn zegeningen door jullie heen! Blessed to be a blessing!